strona główna
Matematyka Język polski Język angielski Język niemiecki Historia
Biologia Fizyka Geografia Chemia Przyroda

Kurczak EDI gorąco wita i serdecznie zaprasza wszystkich głodnych wiedzy uczniów oraz ich nauczycieli na kolejne edycje konkursów Pingwin i Panda z języka niemieckiego. Konkursy o różnym stopniu trudności przeznaczone są dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej i I-III gimnazjum.

Konkursy z języka niemieckiego odbędą się: 27.11.2017 r. - Pingwin i 11.04.2018 r. - Panda w szkołach, które terminowo dokonały zgłoszenia. Godzinę rozpoczęcia ustala szkolny koordynator konkursu. Każdy konkurs trwa 45 minut + 10 minut na sprawy organizacyjne. Materiały niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia konkursu otrzymają Państwo drogą pocztową na około tydzień przed konkursem (w wypadku nie otrzymania materiałów prosimy o kontakt telefoniczny 22 509-86-70). W przesyłce znajdą Państwo:

  • testy,
  • karty odpowiedzi,
  • druk protokołu z instrukcją przeprowadzenia konkursu,
  • druk wpłaty,
  • kopertę zwrotną.

Konkursy z języka niemieckiego przeprowadzane są w formie testów jednokrotnego wyboru. Każdy test to 30 pytań z czterema wariantami odpowiedzi. Wybraną przez siebie odpowiedź uczeń zakreśla zamalowując czarnym lub niebieskim długopisem odpowiednie pole. Za odpowiedź prawidłową uczeń otrzymuje +1 punkt, odpowiedź nieprawidłowa to -1 punkt, a przy braku odpowiedzi punktów 0. Dla najlepszych uczniów EDI przygotował atrakcyjne nagrody.

Jeżeli mają Państwo pytania chętnie odpowiemy. Prosimy o kontakt telefoniczny: (22) 509-86-70 lub na adres e-mail: edi@edi.edu.pl

EDI życzy powodzenia!

 

Zakres tematyczny - PINGWIN

 

Klasa IV szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • Odmiana czasowników regularnych i nieregularnych w lp. i mn. typu: tanzen, heißen, sein, haben;
  • Rodzajnik określony i nieokreślony oraz zaimek dzierżawczy w lp. i mn. w Mianowniku;
  • Szyk wyrazów w zdaniu pytającym i oznajmującym, tworzenie pytań przez inwersję oraz za pomocą słówka pytającego;
  • Przeczenia nein, nicht, kein;
  • Liczebniki główne 0-1000.

2. Funkcje językowe:

  • Nazwy krajów niemieckojęzycznych oraz ich stolice, nazwy ważniejszych miast;
  • Powitania, pożegnania;
  • Przedstawianie osób (imię, nazwisko, wiek, miejsce zamieszkania);
  • Czas wolny; nazwy czynności, zabaw, gier;
  • Polecenia typu: Wiederhole! Ergänze!, Komm an die Tafel!, Antworte auf die Frage!, Mach bitte die Bücher auf/zu;
  • Stwierdzenia: Wir tanzen gern. Dort ist ein Hund.

Klasa V szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • Odmiana czasowników regularnych i nieregularnych w lp. i mn. typu: tanzen, heißen, sein, haben, fahren, lesen, sprechen, möchten, finden;
  • Rodzajnik określony i nieokreślony oraz zaimek dzierżawczy w lp. i mn. w Mianowniku i Bierniku;
  • Szyk wyrazów w zdaniu pytającym i oznajmującym, tworzenie pytań przez inwersję oraz za pomocą słówka pytającego;
  • Przeczenia nein, nicht, kein; partykuła doch;
  • Szyk zdania z czasownikiem möchten;
  • Czasowniki rozdzielnie złożone oraz zwrotne;
  • Liczba mnoga rzeczownika;
  • Rzeczowniki złożone.

2. Funkcje językowe:

  • Polecenia typu: Höre/Lies den Text!, Wiederhole!, Komm an die Tafel!, Antworte auf die Frage!, Mach bitte die Bücher auf/zu!, Lies weiter! oraz zwroty używane na lekcji niemieckiego typu Wiederholen Sie bitte!, Ich verstehe nicht!;
  • Przedmioty szkolne;
  • Dni tygodnia;
  • Meble, kolory, pokoje;
  • Okoliczniki czasu np.: montags, am Morgen, in der Nacht, am Wochenende;
  • Przebieg dnia;
  • Wyrażanie zadowolenia, niechęci, opinii na temat danego przedmiotu, ustalanie terminów;
  • Pytania i odpowiedzi typu: Wann hast du Mathe? Ich habe Mathe am Donnerstag.;
  • Formuły grzecznościowe typu: Wie bitte?, Darf ich?;
  • Pytanie o godzinę, podawanie godziny;
  • Pogoda.

Klasa VI szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • Czas przeszły Perfekt czasowników powszechnie stosowanych;
  • Czasowniki nieregularne, modalne, zwrotne oraz rozdzielnie złożone;
  • Tryb rozkazujący;
  • Spójniki z szykiem prostym i przestawnym;
  • Liczba mnoga rzeczownika;
  • Stopniowanie przymiotników;
  • Przysłówki zaimkowe: womit, damit, wobei;
  • Zaimki pytające: wann?, wohin?, wo?;
  • Liczebniki porządkowe;
  • Podawanie dat typu w roku 1998.

2. Funkcje językowe:

  • Miejsca pobytu na wakacjach;
  • Przedmioty i zjawiska z dalszego otoczenia (ulica, kino, sklep);
  • Owoce i warzywa;
  • Znaki drogowe i środki lokomocji;
  • Czas wolny;
  • Wygląd zewnętrzny osoby, cechy charakteru;
  • Pogoda;
  • Określanie drogi i kierunku, miejsca pobytu;
  • Urodziny, święta;
  • Przepisy kulinarne; jedzenie.

Klasa I gimnazjum

1. Gramatyka:

  • Czas przeszły Perfekt czasowników powszechnie stosowanych;
  • Czas przeszły Präteritum czasowników haben i sein;
  • Czasowniki nieregularne, modalne, zwrotne oraz rozdzielnie złożone;
  • Tryb rozkazujący;
  • Przyimki z Biernikiem;
  • Przyimki z Celownikiem i Biernikiem;
  • Spójniki weil, dass, ob;
  • Liczba mnoga rzeczownika;
  • Stopniowanie przymiotników i przysłówków;
  • Przysłówki zaimkowe: womit, damit, wobei;
  • Zaimki pytające: wann?, wohin?, wo?;
  • Liczebniki porządkowe.

2. Funkcje językowe:

  • Miejsca pobytu na wakacjach;
  • Przedmioty i zjawiska z dalszego otoczenia (ulica, kino, sklep);
  • Owoce i warzywa;
  • Znaki drogowe i środki lokomocji;
  • Czas wolny;
  • Wygląd zewnętrzny osoby, cechy charakteru;
  • Pogoda;
  • Określanie drogi i kierunku, miejsca pobytu;
  • Części ciała;
  • Nazwy dyscyplin sportowych;
  • Urodziny, święta;
  • Przepisy kulinarne;
  • Wyrażanie zamiarów i planów.

Klasa II gimnazjum

1. Gramatyka:

  • Przyimki z Celownikiem, z Celownikiem i Biernikiem oraz przyimki z Biernikiem;
  • Odmiana przymiotnika po rodzajniku określonym i nieokreślonym;
  • Czas Präteritum czasowników najczęściej stosowanych oraz czasowników modalnych;
  • Czas Perfekt;
  • Szyk wyrazów w zdaniu po spójnikach typu: dass, weil, damit, wenn;
  • Zaimek osobowy i dzierżawczy w II, III i IV przypadku;
  • Rekcja czasownika;
  • Przysłówki i wyrażenia przyimkowe: hier, von Zeit zu Zeit, irgendwo;
  • Zaimki wskazujące.

2. Funkcje językowe:

  • Słownictwo związane z wypoczynkiem;
  • Słownictwo związane z opisem drogi, kierunku jazdy;
  • Święta;
  • Hotel, sklep, poczta, restauracja;
  • Przytaczanie czyjegoś zdania, opinii;
  • Zgadzanie, nie zgadzanie się;
  • Prowadzenie rozmowy, rozpoczynanie i wprowadzenie tematu;
  • Wyrażanie zdziwienia, zaskoczenia, satysfakcji, rozczarowania;
  • Wymiana poglądów.

Klasa III gimnazjum

1. Gramatyka:

  • Przyimki z Celownikiem, z Celownikiem i Biernikiem oraz przyimki z Biernikiem;
  • Odmiana przymiotnika po rodzajniku określonym i nieokreślonym;
  • Czas Präteritum czasowników najczęściej stosowanych oraz czasowników modalnych;
  • Czas Perfekt oraz szyk wyrazów w zdaniu po spójnikach typu: dass, weil, damit, wenn;
  • Forma trybu przypuszczającego würde;
  • Zaimek osobowy i dzierżawczy w II, III i IV przypadku;
  • Rekcja czasownika i przymiotnika;
  • Przysłówki i wyrażenia przyimkowe;
  • Zaimki wskazujące;
  • Zdanie względne;
  • Czas przyszły Futur I;
  • Spójniki zdania podrzędnie złożonego;
  • Konjunktiv I i II.

2. Funkcje językowe:

  • Słownictwo związane z wypoczynkiem;
  • Słownictwo związane z opisem drogi, kierunku jazdy;
  • Święta;
  • Media, literatura, film;
  • Hotel, sklep, poczta, restauracja;
  • Problemy młodzieży;
  • Przytaczanie czyjegoś zdania, opinii;
  • Zgadzanie, nie zgadzanie się;
  • Prowadzenie rozmowy, rozpoczynanie i wprowadzenie tematu;
  • Postawy i relacje międzyludzkie, fascynacja, niechęć, pokrewieństwo;
  • Wyrażanie zdziwienia, zaskoczenia, satysfakcji, rozczarowania;
  • Wymiana poglądów.

 

Zakres tematyczny - PANDA

 

Klasa IV szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • Odmiana czasowników regularnych i nieregularnych np.: möchten, finden, tanzen, sammeln, heiβen, sein, haben;
  • Liczebniki główne 0-100;
  • Liczba mnoga rzeczownika;
  • Zaimek dzierżawczy w Mianowniku i Bierniku w lp. i mn.;
  • Szyk wyrazów w zdaniu pytającym i oznajmującym, tworzenie pytań przez inwersję oraz za pomocą słówka pytającego;
  • Przeczenie: nein, nicht, kein, doch.

2. Funkcje językowe:

  • Czas wolny, hobby, wyrażanie swoich zainteresowań;
  • Nazwy cech charakteru;
  • Prośby i polecenia;
  • Formuły grzecznościowe typu: Wie bitte?, Darf ich?;
  • Opis bliskich osób, kraj pochodzenia, miejsce zamieszkania, cechy charakteru;
  • Dni tygodnia, przedmioty szkolne, opinie dotyczące przedmiotów szkolnych;
  • Kraje niemieckojęzyczne, nazwy stolic, ważniejszych miast.

Klasa V szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • Odmiana czasowników regularnych i nieregularnych np.: fahren, lesen, sprechen, möchten, finden oraz modalnych;
  • Szyk zdania z czasownikami modalnymi;
  • Czasowniki rozdzielnie złożone oraz zwrotne;
  • Liczebniki główne 0-100;
  • Liczba mnoga rzeczownika;
  • Rzeczowniki złożone;
  • Zaimek zwrotny;
  • Zaimek dzierżawczy w Mianowniku i Bierniku w lp. i mn.;
  • Zaimek nieosobowy es, man.

2. Funkcje językowe:

  • Przedmioty szkolne;
  • Dni tygodnia, pory roku, miesiące;
  • Nazwy czynności wykonywanych w różnych porach roku;
  • Meble, kolory, pokoje, opis pokoju;
  • Okoliczniki czasu np.: montags, am Morgen, in der Nacht;
  • Przebieg dnia;
  • Pytanie o godzinę, podawanie godziny;
  • Czas wolny, hobby, wyrażanie swoich zainteresowań;
  • Nazwy cech charakteru;
  • Pogoda;
  • Prośby i polecenia;
  • Formuły grzecznościowe typu: Wie bitte?, Darf ich?;
  • Urodziny, święta.

Klasa VI szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • Czasowniki nieregularne, modalne, zwrotne oraz rozdzielnie złożone;
  • Stopniowanie przymiotników;
  • Liczba mnoga rzeczownika;
  • Przyimki z Biernikiem;
  • Przyimki z Celownikiem i Biernikiem, pytanie wo? wohin?;
  • Spójniki: weil, dass, ob;
  • Czas przeszły Perfekt czasowników powszechnie stosowanych;
  • Tryb rozkazujący;
  • Zaimek osobowy w Celowniku i Bierniku;
  • Forma es gibt;
  • Okoliczniki miejsca i czasu;
  • Spójniki z szykiem prostym i przestawnym.

2. Funkcje językowe:

  • Zwroty związane z określaniem kierunku i miejsca;
  • Podróże i czas wolny;
  • Cechy osobowe zewnętrzne i wewnętrzne;
  • Urodziny; święta;
  • Zwierzęta, meble, ubrania;
  • Jedzenie, zamawianie w restauracji;
  • Zakupy;
  • Słownictwo związane ze zdrowym odżywianiem się;
  • Zakończenie rozmowy (wyrażanie podziękowania).

Klasa I gimnazjum

1. Gramatyka:

  • Czasowniki nieregularne, modalne, zwrotne oraz rozdzielnie złożone;
  • Stopniowanie przymiotników;
  • Liczba mnoga rzeczownika;
  • Przyimki z Biernikiem;
  • Przyimki z Celownikiem i Biernikiem, pytanie wo? wohin?;
  • Spójniki: weil, dass, ob, wenn;
  • Czas przeszły Perfekt czasowników powszechnie stosowanych;
  • Czas Präteritum czasowników powszechnie stosowanych;
  • Tryb rozkazujący;
  • Zaimek osobowy w Celowniku i Bierniku;
  • Forma es gibt;
  • Okoliczniki miejsca i czasu;
  • Zaimek pytający welcher, -e, -es.

2. Funkcje językowe:

  • Zwroty związane z określaniem kierunku i miejsca;
  • Podróże i czas wolny;
  • Cechy osobowe zewnętrzne i wewnętrzne;
  • Urodziny;
  • Zwierzęta, meble, ubrania, dyscypliny sportowe;
  • Jedzenie, zamawianie w restauracji, zakupy;
  • Słownictwo związane ze zdrowym odżywianiem się, uprawianiem sportu;
  • Udzielanie rad;
  • Wyrażanie zamiaru, życzenia: Ich habe vor ..., Ich habe die Absicht... .

Klasa II gimnazjum

1. Gramatyka:

  • Zaimek dzierżawczy i osobowy w II, III i IV przypadku;
  • Rekcja czasownika i przymiotnika;
  • Czas przyszły Futur I;
  • Przyimki z II, III, i IV przypadkiem;
  • Spójniki typu: um...zu, nachdem, bis, obwohl, dass, weil, ob;
  • Zdanie względne;
  • Czas przeszły Perfekt;
  • Czas przeszły Präteritum;
  • Czasowniki nieregularne, modalne, zwrotne oraz rozdzielnie złożone;
  • Stopniowanie przymiotników i przysłówków.

2. Funkcje językowe:

  • Problemy młodzieży;
  • Święta;
  • Formalności graniczne;
  • W urzędach, na poczcie, dworcu kolejowym;
  • Wyrażanie zdziwienia, zaskoczenia, satysfakcji, rozczarowania;
  • Zgadzanie, nie zgadzanie się;
  • Wyrażanie skarg, żalów, życzeń.

Klasa III gimnazjum

1. Gramatyka:

  • Zaimek dzierżawczy i osobowy w II, III i IV przypadku;
  • Rekcja czasownika i przymiotnika;
  • Zaimki wskazujące;
  • Czas przyszły Futur I i II;
  • Przyimki z II, III, i IV przypadkiem;
  • Konjunktiv I i II;
  • Zdania warunkowe typu: Wenn ich viel Geld hätte, ...;
  • Strona bierna;
  • Spójniki typu: um...zu, nachdem, bis, obwohl, dass, weil, ob;
  • Zdanie względne;
  • Czas przeszły Perfekt;
  • Czas przeszły Präteritum;
  • Czasowniki nieregularne, modalne, zwrotne oraz rozdzielnie złożone;
  • Stopniowanie przymiotników i przysłówków.

2. Funkcje językowe:

  • Problemy młodzieży;
  • Film, kino, teatr, opera, moda;
  • Święta;
  • Ochrona środowiska;
  • Formalności graniczne;
  • Praca i wynagrodzenie;
  • Kościoły i religie;
  • W urzędach, na poczcie, dworcu kolejowym;
  • Wyrażanie zdziwienia, zaskoczenia, satysfakcji, rozczarowania;
  • Zgadzanie, nie zgadzanie się;
  • Wyrażanie skarg, żalów, życzeń;
  • Udzielanie rad.


Logowanie


Subskrypcja
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o nowościach, wpisz swój adres email