strona główna
ZGŁOSZENIE ZGŁOSZENIE
EDI zaprasza do wzięcia udziału w konkursie PINGWIN. Nie zwlekaj! zgłoś szkołę jak najszybciej. Pomoże Ci w tym formularz zgłoszeniowy.
Matematyka Język polski Język angielski Język niemiecki Historia
Biologia Fizyka Geografia Chemia Przyroda

Kurczak EDI gorąco wita i serdecznie zaprasza wszystkich głodnych wiedzy uczniów oraz ich nauczycieli na kolejne edycje konkursów Pingwin i Panda z języka angielskiego. Konkursy o różnym stopniu trudności przeznaczone są dla uczniów klas IV-VII szkoły podstawowej i II-III gimnazjum.

Konkursy z języka angielskiego odbędą się: 27.11.2017 r. - Pingwin i 11.04.2018 r. - Panda w szkołach, które terminowo dokonały zgłoszenia. Godzinę rozpoczęcia ustala szkolny koordynator konkursu. Każdy konkurs trwa 45 minut + 10 minut na sprawy organizacyjne. Materiały niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia konkursu otrzymają Państwo drogą pocztową na około tydzień przed konkursem (w wypadku nie otrzymania materiałów prosimy o kontakt telefoniczny 22 509-86-70). W przesyłce znajdą Państwo:

  • testy,
  • karty odpowiedzi,
  • druk protokołu z instrukcją przeprowadzenia konkursu,
  • druk wpłaty,
  • kopertę zwrotną.

Konkursy z języka angielskiego przeprowadzane są w formie testów jednokrotnego wyboru. Każdy test to 30 pytań z czterema wariantami odpowiedzi. Wybraną przez siebie odpowiedź uczeń zakreśla zamalowując czarnym lub niebieskim długopisem odpowiednie pole. Za odpowiedź prawidłową uczeń otrzymuje +1 punkt, odpowiedź nieprawidłowa to -1 punkt, a przy braku odpowiedzi punktów 0. Dla najlepszych uczniów EDI przygotował atrakcyjne nagrody.

Jeżeli mają Państwo pytania chętnie odpowiemy. Prosimy o kontakt telefoniczny: (22) 509-86-70 lub na adres e-mail: edi@edi.edu.pl

EDI życzy powodzenia!

 

Zakres tematyczny - PINGWIN

Klasa IV szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • czas Present simple i Present continous, zdania pytające, przeczące i oznajmujące,
  • zaimki osobowe (jako podmiot i dopełnienie) i przymiotniki dzierżawcze,
  • forma dzierżawcza: "saxon genitive",
  • liczba mnoga rzeczowników regularnych i nieregularnych,
  • czasownik "to be", "have got", "have", "can",
  • zaimki wskazujące "this/that; these/those",
  • konstrukcje: "there is/isn't", "there are/aren't",
  • podstawowe przyimki czasu i miejsca,
  • liczebniki główne,
  • zaimki pytające: where, who, when, what, how,
  • tworzenie pytań ogólnych i szczegółowych,
  • rodzajniki: a/an.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • przedmioty w życiu codziennym,
  • wiek i miejsce zamieszkania, dane personalne,
  • zwierzęta dzikie i domowe,
  • zegar, dni tygodnia; nazwy miesięcy i pór roku,
  • przedmioty niezbędne w szkole, klasa szkolna,
  • szkoła, przedmioty i przybory szkolne,
  • mój dom i mieszkanie, meble,
  • spędzanie wolnego czasu, wakacje,
  • ja i moja rodzina,
  • moje miasto i wieś, moja droga do szkoły,
  • prośba o pozwolenie; udzielenie jej i odmowa,
  • informacje o umiejętnościach,
  • kraje i narodowości,
  • praca naszych rodziców.

 

Klasa V szkoły podstawowej

Zakres materiału dla klasy IV szkoły podstawowej oraz:

1. Gramatyka:

  • rodzajnik nieokreślony "a/an" i określony "the",
  • zaimki dzierżawcze,
  • liczebniki główne i porządkowe, daty,
  • czas Past simple,
  • określniki much, many, a lot of, some, any i no,
  • przysłówki częstotliwości, pozycja przysłówka w zdaniu,
  • zaimki pytające: which, whose, why,
  • czasownik: must/mustn’t; have to,
  • rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • duże liczby,
  • zajęcia w wolnym czasie, hobby i zainteresowania,
  • codzienne czynności, obowiązki domowe,
  • wygląd człowieka,
  • pogoda i zjawiska atmosferyczne,
  • jedzenie i napoje, owoce i warzywa,
  • części ciała i ubrania,
  • kraje, narodowości i języki.

 

Klasa VI szkoły podstawowej

Zakres materiału dla klasy IV, V szkoły podstawowej, oraz:

1. Gramatyka:

  • czas Past continuous,
  • czas Future simple i wyrażenie"going to",
  • stopniowanie przymiotników; porównania z as ... as,
  • określniki, (a) few/(a) little, a lot of, lots of,
  • zwroty "would like", be allowed to, be able to",
  • czasowniki modalne: "can; must; should, could, shall",
  • tryb rozkazujący.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • wyrażanie swojego hobby i zainteresowań,
  • grzeczne prośby i propozycje,
  • praca człowieka, zawody,
  • ceny; pieniądze brytyjskie i amerykańskie, sklepy i zakupy,
  • charakterystyczne miejsca w mieście,
  • sporty, umiejętności sportowe i wydarzenia sportowe, sprzęt sportowy,
  • różne formy transportu, podróże i turystyka,
  • zdolności i umiejętności.

 

Klasa VII szkoły podstawowej

Zakres materiału dla klasy IV, V i VI szkoły podstawowej, oraz:

1. Gramatyka:

  • wyrażanie przyszłości: czasy: future simple, present continuous i "be going to",
  • czas Present perfect,
  • czasowniki modalne: "may, might, need, would",
  • wyrażenie "be allowed to", "be able to",
  • zaimki nieokreślone,
  • zdania czasowe,
  • zdania warunkowe I typu,
  • spójniki,
  • podstawowe "phrasal verbs",
  • przymiotniki i przysłówki; przymiotniki i przysłówki o przeciwnym znaczeniu,
  • stopniowanie przysłówków,
  • zaimki "one/ones".

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • opis wyglądu i osobowości człowieka,
  • życie towarzyskie i rodzinne,
  • wyrażanie opinii, planów, zamiarów,
  • jedzenie i jego składniki, sposób przygotowania,
  • technologie informacyjne, komputery,
  • zdrowie, choroby, zdrowy tryb życia,
  • pogoda, krajobrazy, środowisko naturalne.

 

Klasa II gimnazjum

Zakres materiału dla szkoły podstawowej oraz:

1. Gramatyka:

  • "used to" i "be/get used to",
  • czas: Present perfect continuous,
  • "question tags",
  • zdania warunkowe II typu,
  • zdania przydawkowe definiujące i niedefiniujące, zaimki względne,
  • "so, such, enough, too",
  • "phrasal verbs",
  • przyimek z czasownikiem, rzeczownikiem i przymiotnikiem,
  • strona bierna i "have something done",
  • bezokolicznik czy gerund po konstrukcji czasownikowej.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • udzielanie rad,
  • środowisko naturalne; zagrożenia i ochrona środowiska; klęski żywiołowe,
  • wyrażanie preferencji,
  • dziedziny kultury, rodzaje muzyki i instrumenty muzyczne, film, TV, literatura,
  • święta i uroczystości,
  • edukacja, rodzaje szkół,
  • formułowanie sugestii i propozycji, akceptowanie lub odmowa.

 

Klasa III gimnazjum

Zakres materiału dla szkoły podstawowej i II klasy gimnazjum, oraz:

1. Gramatyka:

  • czas Past perfect simple,
  • zdania warunkowe III typu,
  • phrasal verbs - czasowniki wieloczłonowe,
  • so i neither/nor,
  • pytania pośrednie.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • życie i problemy społeczne, organizacja państwa,
  • nauka i technika, odkrycia naukowe, technologie informacyjno-komunikacyjne,
  • narzędzia pracy człowieka,
  • przepraszanie i dziękowanie, reakcja na nie,
  • wyrażanie zakazów, nakazów, pozwoleń,
  • świat przyrody, ochrona środowiska naturalnego,
  • człowiek, opis wyglądu i cechy osobowości - zakres rozszerzony,
  • tablice informacyjne.

 

 

 

Zakres tematyczny - PANDA

 

 

Klasa IV szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • czas Present simple i Present continous, zdania pytające, przeczące i oznajmujące,
  • zaimki osobowe (jako podmiot i dopełnienie) i przymiotniki dzierżawcze,
  • forma dzierżawcza: "saxon genitive", zaimki dzierżawcze,
  • liczba mnoga rzeczowników regularnych i nieregularnych,
  • czasownik "to be", "have got", "have", "can",
  • zaimki wskazujące "this/that; these/those",
  • konstrukcje: "there is/isn't", "there are/aren't",
  • podstawowe przyimki czasu i miejsca,
  • liczebniki główne,
  • zaimki pytające: where, who, when, what, how, which,
  • tworzenie pytań ogólnych i szczegółowych,
  • rodzajniki: a/an, the.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • przedmioty w życiu codziennym,
  • wiek i miejsce zamieszkania, dane personalne,
  • zwierzęta dzikie i domowe,
  • zegar, dni tygodnia; nazwy miesięcy i pór roku,
  • przedmioty niezbędne w szkole, klasa szkolna,
  • nazwy przedmiotów szkolnych,
  • mój dom i mieszkanie, meble,
  • spędzanie wolnego czasu, wakacje,
  • ja i moja rodzina,
  • moje miasto i wieś, moja droga do szkoły,
  • prośba o pozwolenie; udzielenie jej i odmowa,
  • kraje i narodowości,
  • posiłki i ich pora, warzywa i owoce,
  • praca naszych rodziców, popularne zawody.

 

Klasa V szkoły podstawowej

Zakres materiału dla klasy IV szkoły podstawowej, oraz:

1. Gramatyka:

  • rodzajnik nieokreślony "a/an" i określony "the", stosowanie w prostych sytuacjach,
  • liczebniki porządkowe, daty,
  • czas Past simple,
  • czas Future simple i "going to" dla przyszłości,
  • rzeczowniki policzalne i niepoliczalne,
  • określniki: much, many, a lot of, some, any i no,  
  • przysłówki częstotliwości, pozycja przysłówka w zdaniu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • spójniki: but, or, and, so, because,
  • pytajniki: whose, why.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • zajęcia w wolnym czasie, hobby i zainteresowania,
  • codzienne czynności, obowiązki domowe,
  • wygląd człowieka: wzrost, fryzura, oczy,
  • pogoda i zjawiska atmosferyczne,
  • spędzanie wolnego czasu, hobby i zainteresowania,
  • jedzenie i napoje,
  • części ciała i ubrania,
  • kraje, narodowości i języki.

 

Klasa VI szkoły podstawowej

Zakres materiału dla klasy IV i V szkoły podstawowej, oraz:

1. Gramatyka:

  • czas Past Continous,
  • czas Present perfect,
  • porównania z as ... as,
  • określniki: (a) few/(a) little, a lot of, lots of,
  • czasowniki modalne: "can, must, should, would, could, shall oraz have to",
  • zwroty: be allowed to, would like, be able to,
  • tryb rozkazujący.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • wyrażanie swojego hobby i zainteresowań,
  • grzeczne prośby i propozycje,
  • praca człowieka, zawody,
  • ceny; pieniądze brytyjskie i amerykańskie, sklepy i zakupy,
  • charakterystyczne miejsca w mieście,
  • sporty, umiejętności sportowe i wydarzenia sportowe, sprzęt sportowy,
  • różne formy transportu, podróże i turystyka.

 

Klasa VII szkoły podstawowej

Zakres materiału dla klasy IV, V i VI szkoły podstawowej, oraz:

1. Gramatyka:

  • wyrażanie przyszłości: czasy: future simple, present continuous i "be going to",
  • czasowniki modalne: "may, might, need",
  • zdania czasowe,
  • zdania warunkowe I  typu,
  • spójniki,
  • podstawowe "phrasal verbs",
  • przymiotniki i przysłówki; przymiotniki i przysłówki o przeciwnym znaczeniu,
  • zaimki nieokreślone: some, every, no i any i złożenia z nimi.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • opis wyglądu i osobowości człowieka,
  • życie rodzinne i towarzyskie,
  • wyrażanie opinii, planów, zamiarów,
  • jedzenie i jego składniki, sposób przygotowania,
  • technologie informacyjne, komputery,
  • zdrowie, choroby,
  • pogoda, krajobrazy, środowisko naturalne.

 

Klasa II gimnazjum

Zakres materiału dla szkoły podstawowej oraz:

1. Gramatyka:

  • "used to" i "be/get used to",
  • czas: Present perfect continuous,
  • "question tags",
  • zdania warunkowe II typu,
  • zdania przydawkowe definiujące i niedefiniujące, zaimki względne,
  • "so, such, enough, too",
  • "phrasal verbs",
  • przyimek z czasownikiem,
  • strona bierna i "have something done",
  • bezokolicznik i gerund po konstrukcji czasownikowej.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • udzielanie rad,
  • środowisko naturalne; zagrożenia i ochrona środowiska; klęski żywiołowe,
  • wyrażanie preferencji,
  • dziedziny kultury, rodzaje muzyki i instrumenty muzyczne, film, TV, literatura,
  • święta i uroczystości,
  • edukacja, rodzaje szkół,
  • formułowanie sugestii i propozycji, akceptowanie lub odmowa.

 

Klasa III gimnazjum

Zakres materiału dla szkoły podstawowej i II klasy gimnazjum, oraz:

1. Gramatyka:

  • czas Past perfect simple, Past perfect continuous,
  • zdania warunkowe III typu,
  • Unreal past - konstrukcje: I wish, if only, it’s time, had better, would rather,
  • phrasal verbs - czasowniki wieloczłonowe,
  • so i neither/nor,
  • przyimek z przymiotnikiem i rzeczownikiem,
  • pytania pośrednie, mowa zależna, następstwo czasów.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • społeczeństwo i jego problemy, życie społeczne,
  • nauka i technika, odkrycia naukowe, technologie informacyjno-komunikacyjne,
  • narzędzia pracy człowieka,
  • przepraszanie i dziękowanie, reakcja na nie,
  • wyrażanie zakazów, nakazów, pozwoleń,
  • świat przyrody,
  • człowiek, opis wyglądu i cechy osobowości - zakres rozszerzony,
  • tablice informacyjne.


Logowanie


Subskrypcja
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o nowościach, wpisz swój adres email