Strona główna
Matematyka Język polski Język angielski Język niemiecki Historia
Biologia Fizyka Geografia Chemia Przyroda

Język angielski

Kurczak EDI gorąco wita i serdecznie zaprasza wszystkich głodnych wiedzy uczniów oraz ich nauczycieli na kolejne edycje konkursów Pingwin i Panda z języka angielskiego. Konkursy o różnym stopniu trudności przeznaczone są dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej i I-III gimnazjum.
 

Konkursy z języka angielskiego odbędą się: 24.11.2014 r. - Pingwin i 15.04.2015 r. - Panda w szkołach, które terminowo dokonały zgłoszenia. Godzinę rozpoczęcia ustala szkolny koordynator konkursu. Każdy konkurs trwa 45 minut + 10 minut na sprawy organizacyjne. Materiały niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia konkursu otrzymają Państwo drogą pocztową na około tydzień przed konkursem (w wypadku nie otrzymania materiałów prosimy o kontakt telefoniczny 22 509-86-70). W przesyłce znajdą Państwo:

  • testy,
  • karty odpowiedzi,
  • druk protokołu z instrukcją przeprowadzenia konkursu,
  • druk wpłaty,
  • kopertę zwrotną.

Konkursy z języka angielskiego przeprowadzane są w formie testów jednokrotnego wyboru. Każdy test to 30 pytań z czterema wariantami odpowiedzi. Wybraną przez siebie odpowiedź uczeń zakreśla zamalowując czarnym lub niebieskim długopisem odpowiednie pole. Za odpowiedź prawidłową uczeń otrzymuje +1 punkt, odpowiedź nieprawidłowa to -1 punkt, a przy braku odpowiedzi punktów 0. Dla najlepszych uczniów EDI przygotował atrakcyjne nagrody.

 

Jeżeli mają Państwo pytania chętnie odpowiemy. Prosimy o kontakt telefoniczny: (22) 509-86-70 lub na adres e-mail: edi@edi.edu.pl

 

EDI życzy powodzenia!

 

Zakres tematyczny - PINGWIN


Poziom I
1. Gramatyka:

  • zakres materiału dla poziomu I oraz:
  • zaimki osobowe i przymiotniki dzierżawcze,
  • liczba mnoga rzeczowników,
  • czasownik "to be", "have got", "can",
  • zaimki wskazujące "this/that; these/those",
  • konstrukcje: "there is/isn't", "there are/aren't",
  • przyimki czasu i miejsca,
  • liczebniki główne od 1 - 100,
  • pytajniki: where, who, when, what, how,
  • pytania ogólne i krótkie odpowiedzi: yes/no,
  • czasowniki: like, love, hate, want, live,
  • zdania pytające, przeczące i oznajmujące w czasie present simple,
  • rodzajnik nieokreślony "a/an" i określony "the",
  • zaimki dzierżawcze i osobowe w formie dopełnienia,
  • liczebniki główne i porządkowe,
  • czasy teraźniejsze: Present simple i Present continuous,
  • some i any,
  • przysłówki częstotliwości, pozycja przysłówka w zdaniu,
  • forma dzierżawcza: saxon genitive,
  • tworzenie pytań ogólnych i szczegółowych,
  • pytajniki: which, whose, why,
  • czas Past simple.

 

 

 

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • pozdrawianie, przedstawianie się,
  • wskazywanie przedmiotów,
  • wiek i miejsce zamieszkania, dane personalne,
  • kolory,
  • zwierzęta dzikie i domowe,
  • zegar, dni tygodnia; nazwy miesięcy i pór roku,
  • przedmioty niezbędne w szkole, klasa szkolna,
  • nazwy pomieszczeń w mieszkaniu i domu,
  • spędzanie wolnego czasu, wakacje,
  • rodzina,
  • owoce,
  • mój pokój, meble,
  • moje ulubione ..........,
  • duże liczby,
  • zajęcia w wolnym czasie, hobby i zainteresowania,
  • części ciała i ubrania,
  • przedmioty w klasie,
  • codzienne czynności, obowiązki domowe,
  • cechy wyglądu człowieka: wzrost, fryzura, oczy,
  • pogoda i zjawiska atmosferyczne,
  • jedzenie: owoce i warzywa,
  • nazwy posiłków,
  • kraje, narodowości i języki,
  • typowe miejsca w mieście i na wsi.

 

 

 


Poziom II
1. Gramatyka:

  • zakres materiału dla poziomu I oraz:
  • czasy gramatyczne: Future simple i "going to" i Present simple dla przyszłości,
  • porównanie czasów: Present simple i Present continuous,
  • czas Past continuous, Present perfect,
  • porównanie czasów: Past simple i Past continuous,
  • porównanie czasów: Past simple Present perfect i Present simple,
  • nieregularna liczba mnoga rzeczowników,
  • stopień wyższy i najwyższy przymiotnika, porównania z as ...... as,
  • rzeczowniki policzalne i niepoliczalne,
  • "many/much, some/any/no", (a) few/(a) little, a lot of,
  • pytania: "How much?", "How many?",
  • czasownik "have", "have to" i "have got",
  • czasowniki modalne: "can; must; should, would, must, shall",
  • liczebniki porządkowe,
  • tryb rozkazujący,
  • czasowniki modalne: "could,  may, might",
  • some/any/no/every + thing, body, one, where,
  • zdania czasowe,
  • zdania warunkowe I  typu,
  • tworzenie przysłówków i ich pozycja w zdaniu,
  • podstawowe "phrasal verbs",
  • czasowniki "have, go, come",
  • przymiotniki i przysłówki; przymiotniki o przeciwnym znaczeniu.

 

 

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • zakres materiału dla poziomu I oraz:
  • podróżowanie, wakacje,
  • praca, zawody i czynności z nimi związane,
  • opis wyglądu i osobowości człowieka,
  • uczucia i emocje,
  • wyrażanie opinii, planów, zamiarów,
  • jedzenie i jego składniki, sposób przygotowania,
  • technologie informacyjne, komputery,
  • zdrowie, choroby, ich objawy i leczenie, wypadki,
  • pogoda, krajobrazy,
  • spędzanie wolnego czasu,
  • prośba o pozwolenie, odmowa, dawanie pozwolenia,
  • szukanie i pytanie o informację,
  • porównywanie rzeczy,
  • hobby i zainteresowania,
  • daty,
  • grzeczne prośby i propozycje,
  • przedmioty szkolne,
  • praca człowieka, zawody,
  • żywność i napoje, tradycyjne jedzenie,
  • ceny; pieniądze brytyjskie i amerykańskie, sklepy i zakupy,
  • charakterystyczne miejsca w mieście,
  • sporty, umiejętności sportowe i wydarzenia sportowe,
  • plany na przyszłość,
  • różne formy transportu,
  • zdolności i umiejętności,
  • instruowanie i wydawanie poleceń.

 

 


Poziom III
1. Gramatyka:

  • zakres materiału dla poziomu I i II oraz:
  • czasy: Present perfect simple i Present perfect continuous,
  • "question tags",
  • zdania warunkowe II typu,
  • "phrasal verbs",
  • bezokolicznik czy gerund po konstrukcji czasownikowej,
  • "enough" z przymiotnikiem i rzeczownikiem, too,
  • strona bierna w czasach simple,
  • czasowniki: "do, make i take",
  • so i neither/nor,
  • zdania przydawkowe definiujące i niedefiniujące,
  • przyimek z przymiotnikiem i rzeczownikiem i czasownikiem,
  • pytania pośrednie.

 

 

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • zakres materiału dla poziomu I i II oraz:
  • zgadzanie/ nie zgadzanie się z czyimś zdaniem,
  • udzielanie rad,
  • środowisko naturalne; zagrożenia i ochrona środowiska; klęski żywiołowe,
  • wyrażanie preferencji,
  • dziedziny kultury, rodzaje muzyki i instrumenty muzyczne, film, TV, literatura,
  • życie rodzinne i towarzyskie, konflikty i problemy,
  • święta i uroczystości,
  • edukacja, rodzaje szkół,
  • formułowanie sugestii i propozycji, akceptowanie lub odmowa,
  • obowiązki i prace domowe,
  • problemy społeczne, przestępczość
  • nauka i technika, odkrycia naukowe, technologie informacyjno-komunikacyjne,
  • narzędzia pracy człowieka,
  • wyrażanie żalu, zmartwienia i rozczarowania,
  • przepraszanie i dziękowanie, reakcja na nie,
  • wyrażanie zakazów, nakazów, pozwoleń,
  • przewidywanie i podejmowanie spontanicznych decyzji,
  • świat przyrody.

 

 

 

Zakres tematyczny - PANDA

 

 

Poziom I
1. Gramatyka:

 

  • zaimki osobowe i przymiotniki dzierżawcze,
  • liczba mnoga rzeczowników,
  • czasownik "to be", "have got", ”can”,
  • zaimki wskazujące "this/that; these/those",
  • konstrukcje: "there is/isn't", "there are/aren't",
  • przyimki czasu i miejsca,
  • pytajniki: where, who, when, what, how, which, whose, why,
  • pytania ogólne i krótkie odpowiedzi: yes/no,
  • czasowniki: like, love, hate, want, live,
  • tworzenie zdań pytających i przeczących,
  • rodzajnik nieokreślony "a/an" i określony "the",
  • zaimki dzierżawcze i osobowe w formie dopełnienia,
  • liczebniki główne i porządkowe,
  • czasy teraźniejsze: Present simple i Present continuous,
  • czas Past simple,
  • some i any,
  • przysłówki częstotliwości, pozycja przysłówka w zdaniu,
  • forma dzierżawcza: saxon genitive,
  • tworzenie pytań ogólnych i szczegółowych,
  • czasownik: must/mustn’t,
  • rzeczowniki policzalne i niepoliczalne,
  • "many/much, some/any/no", (a) few/(a) little, a lot of, lots of,
  • pytania: "How much?", "How many?",
  • stopień wyższy i najwyższy przymiotnika.

 

2. Funkcje językowe i słownictwo:

 

  • pozdrawianie, przedstawianie się,
  • wskazywanie przedmiotów,
  • wiek i miejsce zamieszkania, dane personalne,
  • kolory,
  • zwierzęta dzikie i domowe,
  • zegar, dni tygodnia, nazwy miesięcy i pór roku,
  • przedmioty niezbędne w szkole, klasa szkolna, przedmioty szkolne,
  • nazwy pomieszczeń w mieszkaniu i domu,
  • spędzanie wolnego czasu, wakacje,
  • rodzina,
  • mój pokój, meble,
  • moje ulubione przedmioty szkolne, jedzenie i zajęcia w wolnym czasie,
  • duże liczby,
  • zajęcia w wolnym czasie, hobby i zainteresowania,
  • części ciała i ubrania,
  • codzienne czynności, obowiązki domowe,
  • cechy wyglądu człowieka: wzrost, fryzura, oczy,
  • pogoda i zjawiska atmosferyczne,
  • jedzenie: owoce i warzywa,
  • nazwy posiłków,
  • kraje, narodowości i języki,
  • typowe miejsca w mieście i na wsi,
  • zakaz i obowiązek,
  • formułowanie próśb,
  • porównywanie rzeczy,
  • daty.

 


Poziom II
1. Gramatyka:

 

  • zakres materiału dla poziomu I oraz:
  • czasy gramatyczne: Past simple (czasowniki regularne i nieregularne), Future simple i „going to" dla przyszłości,
  • porównanie czasów: Present simple i Present continuous,
  • czas Past continuous, Present perfect,
  • porównanie czasów: Past simple i Past continuous,
  • porównanie czasów: Past simple, Present perfect i Present simple,
  • nieregularna liczba mnoga rzeczowników,
  • stopień wyższy i najwyższy przymiotnika, porównania z as ...... as,
  • rzeczowniki policzalne i niepoliczalne,
  • "many/much, some/any/no", (a) few/(a) little, a lot of,
  • pytania: "How much?", "How many?",
  • czasownik "have", "have to" i "have got",
  • czasowniki modalne: "can, must, should, would, must, shall",
  • liczebniki porządkowe,
  • tryb rozkazujący,
  • czasowniki modalne: "could, may, might",
  • some/any/no/every + thing, body, one, where,
  • zdania czasowe,
  • zdania warunkowe I typu,
  • tworzenie przysłówków i ich pozycja w zdaniu,
  • podstawowe "phrasal verbs",
  • czasowniki "have, go, come",
  • przymiotniki i przysłówki, przymiotniki o przeciwnym znaczeniu.

 

2. Funkcje językowe i słownictwo:

 

  • zakres materiału dla poziomu I oraz:
  • podróżowanie, wakacje,
  • praca, zawody i czynności z nimi związane,
  • opis wyglądu i osobowości człowieka,
  • uczucia i emocje,
  • wyrażanie opinii, planów, zamiarów,
  • jedzenie i jego składniki, sposób przygotowania,
  • technologie informacyjne, komputery,
  • zdrowie, choroby, ich objawy i leczenie, wypadki,
  • pogoda, krajobrazy,
  • spędzanie wolnego czasu,
  • prośba o pozwolenie, odmowa, dawanie pozwolenia,
  • szukanie i pytanie o informację,
  • hobby i zainteresowania,
  • daty,
  • grzeczne prośby i propozycje,
  • przedmioty szkolne,
  • praca człowieka, zawody,
  • żywność i napoje, tradycyjne jedzenie,
  • ceny, pieniądze brytyjskie i amerykańskie, sklepy i zakupy,
  • charakterystyczne miejsca w mieście,
  • sporty, umiejętności sportowe i wydarzenia sportowe,
  • plany na przyszłość,
  • różne formy transportu,
  • zdolności i umiejętności,
  • instruowanie i wydawanie poleceń,
  • formułowanie sugestii i propozycji, akceptowanie lub odmowa.

 


Poziom III
1. Gramatyka:

 

  • zakres materiału dla poziomu I i II oraz:
  • czasy: Present perfect simple i Present perfect continuous,
  • "question tags",
  • zdania warunkowe II i III typu,
  • "phrasal verbs",
  • bezokolicznik czy gerund po konstrukcji czasownikowej,
  • „enough” z przymiotnikiem i rzeczownikiem, too,
  • strona bierna w czasach simple,
  • czasowniki: "do, make i take",
  • so i neither/nor,
  • zdania przydawkowe definiujące i niedefiniujące, zaimki względne,
  • przyimek z przymiotnikiem i rzeczownikiem i czasownikiem,
  • pytania pośrednie,
  • konstrukcja "have something done",
  • wyrażenie "used to".

 

2. Funkcje językowe i słownictwo:

 

  • zakres materiału dla poziomu I i II oraz:
  • zgadzanie/ nie zgadzanie się z czyimś zdaniem,
  • udzielanie rad,
  • środowisko naturalne, zagrożenia i ochrona środowiska, klęski żywiołowe,
  • wyrażanie preferencji,
  • dziedziny kultury, rodzaje muzyki i instrumenty muzyczne, film, TV, literatura,
  • życie rodzinne i towarzyskie, konflikty i problemy,
  • święta i uroczystości,
  • edukacja, rodzaje szkół,
  • obowiązki i prace domowe,
  • problemy społeczne, przestępczość,
  • nauka i technika, odkrycia naukowe, technologie informacyjno-komunikacyjne,
  • narzędzia pracy człowieka,
  • wyrażanie żalu, zmartwienia i rozczarowania,
  • przepraszanie i dziękowanie, reakcja na nie,
  • wyrażanie zakazów, nakazów, pozwoleń,
  • przewidywanie i podejmowanie spontanicznych decyzji,
  • świat przyrody,
  • wyrażanie przypuszczenia i prawdopodobieństwa,
  • tablice informacyjne,
  • wyrażanie upodobań, chęci, pragnień.

 

 

 

 

 

Copyright by EDI

 
 

Logowanie

 Zgłoszenie
EDI zaprasza do wzięcia udziału w konkursie Pingwin. Nie zwlekaj! Zgłoś szkołę do 31.10.2014 Pomoże Ci w tym formularz zgłoszeniowy.
  Subskrypcja
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o nowościach, wpisz swój adres email
Współpraca


Jesteśmy częścią
logoCSE