strona główna
ZGŁOSZENIE ZGŁOSZENIE
EDI zaprasza do wzięcia udziału w konkursie PINGWIN. Nie zwlekaj! zgłoś szkołę jak najszybciej. Pomoże Ci w tym formularz zgłoszeniowy.
Matematyka Język polski Język angielski Język niemiecki Język hiszpański Historia
Biologia Fizyka Geografia Chemia Przyroda Co? Gdzie? Kiedy?

EDI gorąco wita i serdecznie zaprasza wszystkich głodnych wiedzy uczniów oraz ich nauczycieli na kolejne edycje konkursów Pingwin i Panda z języka angielskiego. Konkursy o różnym stopniu trudności przeznaczone są dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej (Pingwin i Panda).

Konkursy z języka angielskiego odbędą się: 25.11.2020 r. - Pingwin i 21.04.2021 r. - Panda w szkołach, które terminowo dokonały zgłoszenia. Godzinę rozpoczęcia ustala szkolny koordynator konkursu. Każdy konkurs trwa 45 minut + 10 minut na sprawy organizacyjne. Materiały niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia konkursu otrzymają Państwo drogą pocztową na około tydzień przed konkursem (w wypadku nie otrzymania materiałów prosimy o kontakt telefoniczny 22 509-86-70). W przesyłce znajdą Państwo:

  • testy,
  • karty odpowiedzi,
  • druk protokołu z instrukcją przeprowadzenia konkursu,
  • druk wpłaty,
  • kopertę zwrotną.

Konkursy z języka angielskiego przeprowadzane są w formie testów jednokrotnego wyboru. Każdy test to 30 pytań z czterema wariantami odpowiedzi. Wybraną przez siebie odpowiedź uczeń zakreśla zamalowując czarnym lub niebieskim długopisem odpowiednie pole. Za odpowiedź prawidłową uczeń otrzymuje +1 punkt, odpowiedź nieprawidłowa to -1 punkt, a przy braku odpowiedzi punktów 0. Dla najlepszych uczniów EDI przygotował atrakcyjne nagrody.

Jeżeli mają Państwo pytania chętnie odpowiemy. Prosimy o kontakt telefoniczny: (22) 509-86-70 lub na adres e-mail: edi@edi.edu.pl

EDI życzy powodzenia!

 

Zakres tematyczny - PINGWIN

Klasa IV szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • czasy gramatyczne: Present Simple (zdania pytające, przeczące i oznajmujące),
  • zaimki osobowe w formie podmiotu,
  • przymiotniki dzierżawcze,
  • forma dzierżawcza: "saxon genitive",
  • liczba mnoga rzeczowników regularnych i nieregularnych,
  • podstawowe czasowniki: "to be", "have got","can",
  • konstrukcje: "there is/isn't", "there are/aren't",
  • podstawowe przyimki czasu i miejsca,
  • zaimki pytające.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • człowiek (dane personalne, wygląd zewnętrzny, kraje i narodowości),
  • miejsce zamieszkania (dom, wyposażenie domu),
  • praca (popularne zawody),
  • świat przyrody (pogoda, pory roku, rośliny i zwierzęta, dni tygodnia, miesiące),
  • prośba o pozwolenie; udzielenie jej i odmowa,
  • wyrażanie umiejętności.

 

Klasa V szkoły podstawowej

1. Zakres materiału dla klasy IV szkoły podstawowej.
2. Gramatyka:

  • czas gramatyczny przeszły Past Simple,
  • przedimek nieokreślony "a/an" i określony "the",
  • zaimki dzierżawcze,
  • liczebniki główne i porządkowe,
  • stopniowanie przymiotników,
  • określniki ilościowe: some, any, no,
  • pytania: How much? How many?,
  • czasownik: must/mustn’t; have to,
  • rzeczowniki złożone,
  • rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.

3. Funkcje językowe i słownictwo:

  • człowiek (uczucia i emocje, umiejętności i zainteresowania),
  • miejsce zamieszkania (prace domowe),
  • życie prywatne (rodzina, czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego),
  • żywienie (jedzenie i napoje, posiłki i ich przygotowanie),
  • podróżowanie (środki transportu),
  • zakupy (pytanie o ceny towarów),
  • ostrzeganie,
  • składanie życzeń, gratulacji, odpowiadanie na życzenia i gratulacje.

 

Klasa VI szkoły podstawowej

1. Zakres materiału dla klasy IV, V szkoły podstawowej.
2. Gramatyka:

  • czas gramatyczny przeszły Past Continuous,
  • czas gramatyczny przyszły Future Simple,
  • określniki ilościowe: much, many, (a) few/(a) little, a lot of, lots of,
  • konstrukcja "would like",
  • czasowniki modalne: "can, must, should",
  • tryb rozkazujący,
  • wyrażenia z "make" i "do".

3. Funkcje językowe i słownictwo:

  • praca (popularne zawody),
  • zakupy i usługi (rodzaje sklepów, towary i ich cechy, sprzedawanie i kupowanie),
  • edukacja (szkoła i jej pomieszczenia, przedmioty szkolne),
  • sport (dyscypliny sportowe, sprzęt sportowy),
  • świat przyrody (krajobraz, cechu geograficzne),
  • proszenie o radę i udzielanie rad,
  • wyrażanie opinii, pytania o opinię.

 

Klasa VII szkoły podstawowej

1. Zakres materiału dla klasy IV, V i VI szkoły podstawowej.
2. Gramatyka:

  • wyrażanie przyszłości za pomocą czasu Future Simple, czasu Present Continuous i konstrukcji "be going to",
  • czas gramatyczny Present Perfect Simple,
  • zdania warunkowe 0, I typu,
  • spójniki,
  • podstawowe czasowniki złożone tzw. "phrasal verbs",
  • przymiotniki i przysłówki; przymiotniki i przysłówki o przeciwnym znaczeniu,
  • tworzenie i stopniowanie przysłówków,
  • miejsce przysłówka w zdaniu,
  • zaimki "one/ones".

3. Funkcje językowe i słownictwo:

  • człowiek (uczucia i emocje),
  • zakupy i usługi (wymiana i zwrot towaru, promocje, korzystanie z usług),
  • podróżowanie i turystyka (zwiedzanie, baza noclegowa),
  • zdrowie (samopoczucie, choroby, ich objawy i leczenie),
  • nauka i technika (wynalazki),
  • wyrażanie planów, zamiarów,
  • zapraszanie i odpowiadanie na zaproszenia.

 

Klasa VIII szkoły podstawowej

1. Zakres materiału dla klasy IV, V, VI i VII szkoły podstawowej.
2. Gramatyka:

  • konstrukcja "used to",
  • czas gramatyczny Past Perfect Simple,
  • doczepki pytaniowe (question tags),
  • zdania warunkowe II typu,
  • zdania przydawkowe definiujące i niedefiniujące, zaimki względne,
  • wyrażenia i konstrukcje z "so, such, enough, too",
  • czasowniki złożone,
  • przyimek z czasownikiem, rzeczownikiem i przymiotnikiem,
  • forma bezokolicznika lub gerund po konstrukcji czasownikowej,
  • zdania wykrzyknikowe.

3. Funkcje językowe i słownictwo:

  • żywienie (przepisy kulinarne),
  • świat przyrody (środowisko naturalne; zagrożenia i ochrona środowiska),
  • kultura (dziedziny kultury, rodzaje muzyki i instrumenty muzyczne, film, telewizja),
  • święta i uroczystości anglojęzyczne,
  • pytania o upodobania, intencje i pragnienia innych osób,
  • proponowanie; przyjęcie lub odrzucenie propozycji.

 

 

 

Zakres tematyczny - PANDA

 

Klasa IV szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • czasy gramatyczne: Present Simple i Present Continuous (zdania pytające, przeczące i oznajmujące),
  • zaimki osobowe w formie podmiotu i dopełnienia,
  • przymiotniki dzierżawcze,
  • forma dzierżawcza: "saxon genitive",
  • liczba mnoga rzeczowników regularnych i nieregularnych,
  • podstawowe czasowniki: "to be", "have got", "can",
  • konstrukcje: "there is/isn't", "there are/aren't",
  • przyimki czasu i miejsca,
  • zaimki pytające.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • człowiek (dane personalne, wygląd zewnętrzny, cechy charaktery, kraje i narodowości),
  • miejsce zamieszkania (dom, okolica, wyposażenie domu, opisywanie miejsca zamieszkania),
  • praca (popularne zawody),
  • świat przyrody (pogoda, pory roku, rośliny i zwierzęta, dni tygodnia, miesiące),
  • uzyskiwanie i przekazywanie informacji,
  • prośba o pozwolenie; udzielenie jej i odmowa,
  • wyrażanie umiejętności.

 

Klasa V szkoły podstawowej

1. Zakres materiału dla klasy IV szkoły podstawowej.
2. Gramatyka:

  • czas gramatyczny przeszły Past Simple,
  • przedimek nieokreślony "a/an" i określony "the",
  • zaimki dzierżawcze,
  • liczebniki główne i porządkowe, daty,
  • stopniowanie przymiotników,
  • porównania z as ... as oraz z użyciem "than",
  • określniki ilościowe: much, many, a lot of, some, any, no,
  • pytania How much? How many?,
  • przysłówki częstotliwości, pozycja przysłówka w zdaniu,
  • czasownik: must/mustn’t; have to,
  • rzeczowniki złożone,
  • rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.

3. Funkcje językowe i słownictwo:

  • człowiek (uczucia i emocje, umiejętności i zainteresowania),
  • miejsce zamieszkania (prace domowe),
  • życie prywatne (rodzina, czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego, święta i uroczystości),
  • żywienie (jedzenie i napoje, posiłki i ich przygotowanie),
  • podróżowanie (środki transportu, podróże, wakacje i turystyka),
  • zakupy (pytanie o ceny towarów),
  • świat przyrody (zjawiska atmosferyczne),
  • ostrzeganie,
  • składanie życzeń, gratulacji, odpowiadanie na życzenia i gratulacje.

 

Klasa VI szkoły podstawowej

1. Zakres materiału dla klasy IV, V szkoły podstawowej.
2. Gramatyka:

  • czas gramatyczny przeszły Past Continuous,
  • czas gramatyczny przyszły Future Simple i wyrażenie "going to",
  • określniki ilościowe: (a) few/(a) little, a lot of, lots of,
  • konstrukcje "would like", "be allowed to, be able to",
  • czasowniki modalne: "can, must, should, could, shall",
  • tryb rozkazujący,
  • wyrażenia z "make" i "do",
  • przyimki sposobu,
  • zdania podrzędnie złożone okolicznikowe celu,
  • zaimki zwrotne.

3. Funkcje językowe i słownictwo:

  • praca (popularne zawody i związane z nimi czynności i obowiązki),
  • żywienie (lokale gastronomiczne),
  • zakupy i usługi (rodzaje sklepów, towary i ich cechy, sprzedawanie i kupowanie),
  • edukacja (szkoła i jej pomieszczenia, przedmioty szkolne),
  • sport (dyscypliny sportowe, umiejętności sportowe, wydarzenia sportowe, sprzęt sportowy),
  • świat przyrody (krajobraz, cechu geograficzne),
  • proszenie o radę i udzielanie rad,
  • wyrażanie opinii, pytania o opinię.

 

Klasa VII szkoły podstawowej

1. Zakres materiału dla klasy IV, V i VI szkoły podstawowej.
2. Gramatyka:

  • wyrażanie przyszłości za pomocą czasu Future Simple, czasu Present Continuous i konstrukcji "be going to",
  • czas gramatyczny Present Perfect Simple,
  • czasowniki modalne "may, might",
  • zaimki nieokreślone,
  • zdania czasowe,
  • zdania warunkowe I typu,
  • spójniki,
  • podstawowe czasowniki złożone tzw. "phrasal verbs",
  • przymiotniki i przysłówki; przymiotniki i przysłówki o przeciwnym znaczeniu,
  • tworzenie i stopniowanie przysłówków,
  • miejsce przysłówka w zdaniu,
  • zaimki "one/ones".

3. Funkcje językowe i słownictwo:

  • człowiek (okresy życia, uczucia i emocje),
  • zakupy i usługi (wymiana i zwrot towaru, promocje, korzystanie z usług),
  • podróżowanie i turystyka (zwiedzanie, baza noclegowa),
  • zdrowie (samopoczucie, choroby, ich objawy i leczenie),
  • nauka i technika (wynalazki),
  • wyrażanie planów, zamiarów,
  • zapraszanie i odpowiadanie na zaproszenia,
  • wyrażanie uczuć i emocji.

 

Klasa VIII szkoły podstawowej

1. Zakres materiału dla klasy IV, V, VI i VII szkoły podstawowej.
2. Gramatyka:

  • konstrukcja "used to",
  • czas gramatyczny Past Perfect Simple,
  • doczepki pytaniowe (question tags),
  • zdania warunkowe II typu,
  • pytanie pośrednie,
  • zdania przydawkowe definiujące i niedefiniujące, zaimki względne,
  • wyrażenia i konstrukcje z "so, such, enough, too",
  • czasowniki złożone,
  • przyimek z czasownikiem, rzeczownikiem i przymiotnikiem,
  • strona bierna, konstrukcja "have something done",
  • forma bezokolicznika lub gerund po konstrukcji czasownikowej,
  • zdania wykrzyknikowe,
  • zaimki wzajemne,
  • zdania w mowie zależnej dla czasowników: say, tell, ask.

3. Funkcje językowe i słownictwo:

  • świat przyrody (środowisko naturalne; zagrożenia i ochrona środowiska; klęski żywiołowe),
  • kultura (dziedziny kultury, rodzaje muzyki i instrumenty muzyczne, film, telewizja, literatura),
  • święta i uroczystości anglojęzyczne,
  • życie społeczne (konflikty, wydarzenia i zjawiska społeczne),
  • pytania o upodobania, intencje i pragnienia innych osób,
  • proponowanie; przyjęcie lub odrzucenie propozycji.


Logowanie

    Pamiętaj mnie     Przypomnieć login?   Zarejestruj się  

Subskrypcja
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o nowościach, wpisz swój adres email