strona główna
ZGŁOSZENIE ZGŁOSZENIE
EDI zaprasza do wzięcia udziału w konkursie PANDA. Nie zwlekaj! zgłoś szkołę jak najszybciej. Pomoże Ci w tym formularz zgłoszeniowy.
Matematyka Język polski Język angielski Język niemiecki Historia
Biologia Fizyka Geografia Chemia Przyroda

Kurczak EDI gorąco wita i serdecznie zaprasza wszystkich głodnych wiedzy uczniów oraz ich nauczycieli na kolejne edycje konkursów Pingwin i Panda z przyrody. Konkursy o różnym stopniu trudności przeznaczone są dla uczniów klasy IV szkoły podstawowej .

Konkursy z przyrody odbędą się: 27.11.2019 r. - Pingwin07.04.2020 r. - Panda w szkołach, które terminowo dokonały zgłoszenia. Godzinę rozpoczęcia ustala szkolny koordynator konkursu. Każdy konkurs trwa 45 minut + 10 minut na sprawy organizacyjne. Materiały niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia konkursu otrzymają Państwo drogą pocztową na około tydzień przed konkursem (w wypadku nie otrzymania materiałów prosimy o kontakt telefoniczny 22 509-86-70). W przesyłce znajdą Państwo:

  • testy,
  • karty odpowiedzi,
  • druk protokołu z instrukcją przeprowadzenia konkursu,
  • druk wpłaty,
  • kopertę zwrotną.

Konkursy z przyrody przeprowadzane są w formie testów jednokrotnego wyboru. Każdy test to 30 pytań z czterema wariantami odpowiedzi. Wybraną przez siebie odpowiedź uczeń zakreśla zamalowując czarnym lub niebieskim długopisem odpowiednie pole. Za odpowiedź prawidłową uczeń otrzymuje +1 punkt, odpowiedź nieprawidłowa to -1 punkt, a przy braku odpowiedzi punktów 0. Dla najlepszych uczniów EDI przygotował atrakcyjne nagrody.

Jeżeli mają Państwo pytania chętnie odpowiemy. Prosimy o kontakt telefoniczny: (22) 509-86-70 lub na adres e-mail: edi@edi.edu.pl

EDI życzy powodzenia!

 

Zakres tematyczny - PINGWIN

 

Klasa IV szkoły podstawowej

Test może mieć charakter wieloprzedmiotowy i może być powiązany z innymi przedmiotami takimi jak historia, matematyka, technika i inne.
1. Zakres treści programowych z I etapu kształcenia.
2. Obowiązujące treści z klasy IV:

  • Orientacja w terenie:
     - przebieg linii widnokręgu, kierunki główne,
     - różnice między planem a mapą,
     - zależność między wysokością Słońca a długością i kierunkiem cienia.
  • Pogoda, składniki pogody, obserwacje pogody:
     - pomiar składników pogody, właściwe jednostki,    
     - składniki pogody, analiza wyników oraz zależności między nimi,
     - cechy pogody w różnych porach roku.
  • Ja i moje ciało:
     - układy budujące organizm człowieka oraz narządy zmysłów,
     - zmiany zachodzące w organizmach podczas dojrzewania płciowego,
     - zasady dbałości o ciało i otoczenie.
  • Ja i moje otoczenie:
     - oznaczenia substancji szkodliwych dla zdrowia: drażniących, trujących, żrących i wybuchowych,
     - rośliny trujące oraz zwierzęta jadowite i inne stanowiące zagrożenie dla życia i zdrowia,
     - podstawowe zasady opatrywania uszkodzeń skóry.

 

 

Zakres tematyczny - PANDA

 

Klasa IV szkoły podstawowej
Test może mieć charakter wieloprzedmiotowy i może być powiązany z innymi przedmiotami takimi jak historia, matematyka, technika i inne.
1. Zakres treści programowych z I etapu kształcenia.
2. Pogoda, składniki pogody, obserwacje pogody:

  • składniki pogody i nazwy przyrządów służących do ich pomiaru (temperatura powietrza, zachmurzenie, opady i osady atmosferyczne, ciśnienie atmosferyczne, kierunek wiatru),
  • przykłady opadów i osadów atmosferycznych oraz ich stan skupienia,
  • cechy pogody w różnych porach roku.

3. Ja i moje ciało:

  • układy budujące organizm człowieka: układ kostny, oddechowy, pokarmowy, krwionośny, rozrodczy, nerwowy; ich podstawowe funkcje,
  • podstawowe zasady dbałości o ciało i otoczenie.

4. Ja i moje otoczenie:

  • rodzaje wypoczynku i zasady bezpieczeństwa z nimi związane,
  • przykłady przedmiotów wykonanych z substancji sprężystych, kruchych i plastycznych i ich zastosowanie,
  • zasady zachowania się i udzielania pierwszej pomocy w wypadku ugryzienia, użądlenia, uszkodzeń skóry oraz spożycia lub kontaktu z roślinami trującymi,
  • uzależnienia, przykłady i ich konsekwencje.

5. Środowisko przyrodnicze najbliższej okolicy:

  • wody stojące i płynące (naturalne i sztuczne) i ich nazwy,
  • rozpoznaje pospolite grzyby jadalne i trujące, opisuje znaczenie grzybów w przyrodzie i życiu człowieka,
  • określa warunki życia w wodzie (nasłonecznienie, zawartość tlenu, opór wody).

6. Środowisko antropogeniczne i krajobraz najbliższej okolicy szkoły:

  • zależności między składnikami środowiskami przyrodniczego i antropogenicznego,
  • elementy dawnego krajobrazu (miejskiego i wiejskiego), np. na podstawie starych fotografii,
  • pochodzenie nazw miejscowości,
  • obszary chronione, pomniki przyrody, obiekty zabytkowe - potrzeba ich ochrony.


Logowanie

    Pamiętaj mnie     Przypomnieć login?   Zarejestruj się  

Subskrypcja
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o nowościach, wpisz swój adres email