Geografia

Serdecznie zapraszamy wszystkich głodnych wiedzy uczniów oraz ich nauczycieli na kolejne edycje konkursów Pingwin i Panda z geografii. Konkursy o różnym stopniu trudności przeznaczone są dla uczniów klas V-VIII szkoły podstawowej (Pingwin i Panda).

Konkursy z geografii odbędą się: 22.11.2024 r. - Pingwin i 11.04.2025 r. - Panda w szkołach, które terminowo dokonały zgłoszenia. Godzinę rozpoczęcia ustala szkolny koordynator konkursu. Każdy konkurs trwa 45 minut + 10 minut na sprawy organizacyjne. Materiały niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia konkursu otrzymają Państwo drogą pocztową.

Konkursy z geografii przeprowadzane są w formie testów jednokrotnego wyboru. Każdy test to 30 pytań z czterema wariantami odpowiedzi. Dla najlepszych uczniów EDI przygotował atrakcyjne nagrody.

Jeżeli mają Państwo pytania chętnie na nie odpowiemy. Prosimy o kontakt telefoniczny: 22-509-86-70 lub na adres e-mail: edi@edi.edu.pl

EDI życzy powodzenia!

Ulotka informacyjna - konkurs PINGWIN

Ulotka informacyjna - konkurs PANDA


Zakres tematyczny - PINGWIN

Na każdym poziomie edukacji obowiązuje zasada kumulatywności - wiedza i umiejętności zdobyte we wcześniejszych latach muszą być kontynuowane i rozwijane, zgodnie z podstawą programową. Oznacza to, że zagadnienia poruszane w wcześniejszych testach mogą pojawić się również w testach na późniejszych etapach nauki.

Klasa V szkoły podstawowej

  1. W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania przyrody w klasie IV szkoły podstawowej.
  2. Rodzaje krajobrazów.
  3. Krajobrazy Polski:
    • krajobraz nadmorski
    • krajobraz pojezierny
    • krajobraz nizinny
    • krajobraz wyżynny
    • krajobraz wysokogórski
  4. Formy i sposoby ochrony przyrody w Polsce.

Klasa VI szkoły podstawowej

  1. W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania geografii w klasie V szkoły podstawowej.
  2. Środowisko przyrodnicze i ludność Europy:
    • ukształtowanie terenu
    • warunki klimatyczne
    • przyroda i położenie Islandii
    • podział polityczny Europy
    • rozmieszczenie ludności i demografia Europy
    • migracje w Europie
    • Paryż i Londyn - wielkie miasta
  3. Gospodarka Europy:
    • przemysł i usługi we Francji
    • turystyka w Europie Południowej

Klasa VII szkoły podstawowej

  1. W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania geografii w klasach V-VI szkoły podstawowej.
  2. Obraz Ziemi na mapie.
  3. Środowisko przyrodnicze Polski.
  4. Krainy geograficzne Polski.
  5. Podział administracyjny Polski.

Klasa VIII szkoły podstawowej

  1. W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania geografii w klasach V-VII szkoły podstawowej.
  2. Środowisko przyrodnicze i gospodarka Azji.
  3. Środowisko przyrodnicze i gospodarka Afryki.
  4. Znajomość mapy fizycznej i politycznej Azji oraz Afryki..

Zakres tematyczny - PANDA

Na każdym poziomie edukacji obowiązuje zasada kumulatywności - wiedza i umiejętności zdobyte we wcześniejszych latach muszą być kontynuowane i rozwijane, zgodnie z podstawą programową. Oznacza to, że zagadnienia poruszane w wcześniejszych testach mogą pojawić się również w testach na późniejszych etapach nauki.

Klasa V szkoły podstawowej

  1. W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania przyrody w klasie IV szkoły podstawowej.
  2. Krajobrazy świata (klimat, rośliny, zwierzęta, występowanie):
    • wilgotne lasy równikowe
    • sawanny
    • pustynie gorące
    • krajobraz śródziemnomorski
    • stepy
    • lasy strefy umiarkowanej
    • krajobraz wysokogórski
  3. Porównanie krajobrazu sawanny i stepu oraz lasu równikowego i strefy umiarkowanej.
  4. Lądy i oceany na Ziemi.
  5. Siatka geograficzna, podział Ziemi na półkule.

Klasa VI szkoły podstawowej

  1. W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania geografii w klasie V szkoły podstawowej.
  2. Współrzędne geograficzne - cechy południków i równoleżników, wyznaczanie i odczytywanie położenia punktów na mapie i globusie.
  3. Ruchy Ziemi - cechy, następstwa.
  4. Turystyka w Europie Południowej.
  5. Energetyka w Europie.
  6. Sąsiedzi Polski:
    • dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe Litwy i Białorusi
    • współczesne problemy Ukrainy
    • zróżnicowanie przyrodnicze i gospodarcze Rosji
    • relacje Polski z sąsiadami

Klasa VII szkoły podstawowej

  1. W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania geografii w klasach V-VI szkoły podstawowej.
  2. Atrakcje turystyczne i kulturowe Polski.
  3. Zanieczyszczenie środowiska przyrodniczego Polski.

Klasa VIII szkoły podstawowej

  1. W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania geografii w klasach V-VII szkoły podstawowej.
  2. Obszary okołobiegunowe - środowisko przyrodnicze Arktyki i Antarktyki.
  3. Historia odkryć i badań obszarów polarnych.
  4. Znajomość mapy obszarów polarnych.

Dane kontaktowe

logo mobile

ul. Czarnołęcka 26D
04-740 Warszawa

edi@edi.edu.pl
Telefon: 22 509-86-70
Faks: 22 509-86-71

Subskrypcja



Obserwuj nas

meta facebook

Ta strona używa plików Cookies oraz działa zgodnie z Polityką prywatności.

Polityka prywatności