Serdecznie zapraszamy wszystkich głodnych wiedzy uczniów oraz ich nauczycieli na kolejne edycje konkursów Pingwin i Panda z geografii. Konkursy o różnym stopniu trudności przeznaczone są dla uczniów klas V-VIII szkoły podstawowej (Pingwin i Panda).
Konkursy z geografii odbędą się: 22.11.2024 r. - Pingwin i 11.04.2025 r. - Panda w szkołach, które terminowo dokonały zgłoszenia. Godzinę rozpoczęcia ustala szkolny koordynator konkursu. Każdy konkurs trwa 45 minut + 10 minut na sprawy organizacyjne. Materiały niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia konkursu otrzymają Państwo drogą pocztową.
Konkursy z geografii przeprowadzane są w formie testów jednokrotnego wyboru. Każdy test to 30 pytań z czterema wariantami odpowiedzi. Dla najlepszych uczniów EDI przygotował atrakcyjne nagrody.
Jeżeli mają Państwo pytania chętnie na nie odpowiemy. Prosimy o kontakt telefoniczny: 22-509-86-70 lub na adres e-mail: edi@edi.edu.pl
EDI życzy powodzenia!
Ulotka informacyjna - konkurs PINGWIN
Ulotka informacyjna - konkurs PANDA
Zakres tematyczny - PINGWIN
Na każdym poziomie edukacji obowiązuje zasada kumulatywności - wiedza i umiejętności zdobyte we wcześniejszych latach muszą być kontynuowane i rozwijane, zgodnie z podstawą programową. Oznacza to, że zagadnienia poruszane w wcześniejszych testach mogą pojawić się również w testach na późniejszych etapach nauki.
Klasa V szkoły podstawowej
- W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania przyrody w klasie IV szkoły podstawowej.
- Rodzaje krajobrazów.
- Krajobrazy Polski:
- krajobraz nadmorski
- krajobraz pojezierny
- krajobraz nizinny
- krajobraz wyżynny
- krajobraz wysokogórski
- Formy i sposoby ochrony przyrody w Polsce.
Klasa VI szkoły podstawowej
- W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania geografii w klasie V szkoły podstawowej.
- Środowisko przyrodnicze i ludność Europy:
- ukształtowanie terenu
- warunki klimatyczne
- przyroda i położenie Islandii
- podział polityczny Europy
- rozmieszczenie ludności i demografia Europy
- migracje w Europie
- Paryż i Londyn - wielkie miasta
- Gospodarka Europy:
- przemysł i usługi we Francji
- turystyka w Europie Południowej
Klasa VII szkoły podstawowej
- W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania geografii w klasach V-VI szkoły podstawowej.
- Obraz Ziemi na mapie.
- Środowisko przyrodnicze Polski.
- Krainy geograficzne Polski.
- Podział administracyjny Polski.
Klasa VIII szkoły podstawowej
- W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania geografii w klasach V-VII szkoły podstawowej.
- Środowisko przyrodnicze i gospodarka Azji.
- Środowisko przyrodnicze i gospodarka Afryki.
- Znajomość mapy fizycznej i politycznej Azji oraz Afryki..
Zakres tematyczny - PANDA
Na każdym poziomie edukacji obowiązuje zasada kumulatywności - wiedza i umiejętności zdobyte we wcześniejszych latach muszą być kontynuowane i rozwijane, zgodnie z podstawą programową. Oznacza to, że zagadnienia poruszane w wcześniejszych testach mogą pojawić się również w testach na późniejszych etapach nauki.
Klasa V szkoły podstawowej
- W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania przyrody w klasie IV szkoły podstawowej.
- Krajobrazy świata (klimat, rośliny, zwierzęta, występowanie):
- wilgotne lasy równikowe
- sawanny
- pustynie gorące
- krajobraz śródziemnomorski
- stepy
- lasy strefy umiarkowanej
- krajobraz wysokogórski
- Porównanie krajobrazu sawanny i stepu oraz lasu równikowego i strefy umiarkowanej.
- Lądy i oceany na Ziemi.
- Siatka geograficzna, podział Ziemi na półkule.
Klasa VI szkoły podstawowej
- W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania geografii w klasie V szkoły podstawowej.
- Współrzędne geograficzne - cechy południków i równoleżników, wyznaczanie i odczytywanie położenia punktów na mapie i globusie.
- Ruchy Ziemi - cechy, następstwa.
- Turystyka w Europie Południowej.
- Energetyka w Europie.
- Sąsiedzi Polski:
- dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe Litwy i Białorusi
- współczesne problemy Ukrainy
- zróżnicowanie przyrodnicze i gospodarcze Rosji
- relacje Polski z sąsiadami
Klasa VII szkoły podstawowej
- W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania geografii w klasach V-VI szkoły podstawowej.
- Atrakcje turystyczne i kulturowe Polski.
- Zanieczyszczenie środowiska przyrodniczego Polski.
Klasa VIII szkoły podstawowej
- W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania geografii w klasach V-VII szkoły podstawowej.
- Obszary okołobiegunowe - środowisko przyrodnicze Arktyki i Antarktyki.
- Historia odkryć i badań obszarów polarnych.
- Znajomość mapy obszarów polarnych.