strona główna
ZGŁOSZENIE ZGŁOSZENIE
EDI zaprasza do wzięcia udziału w konkursie PANDA. Nie zwlekaj! zgłoś szkołę jak najszybciej. Pomoże Ci w tym formularz zgłoszeniowy.
Matematyka Język polski Język angielski Język niemiecki Język hiszpański Historia
Biologia Fizyka Geografia Chemia Przyroda Co? Gdzie? Kiedy?

Serdecznie zapraszamy wszystkich głodnych wiedzy uczniów oraz ich nauczycieli na kolejne edycje konkursów Pingwin i Panda z przyrody. Konkursy o różnym stopniu trudności przeznaczone są dla uczniów klasy IV szkoły podstawowej .

Konkursy z przyrody odbędą się: 22.11.2021 r. - Pingwin25.04.2022 r. - Panda w szkołach, które terminowo dokonały zgłoszenia. Godzinę rozpoczęcia ustala szkolny koordynator konkursu. Każdy konkurs trwa 45 minut + 10 minut na sprawy organizacyjne. Materiały niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia konkursu otrzymają Państwo drogą pocztową.

Konkursy z przyrody przeprowadzane są w formie testów jednokrotnego wyboru. Każdy test to 30 pytań z czterema wariantami odpowiedzi. Dla najlepszych uczniów EDI przygotował atrakcyjne nagrody.

Jeżeli mają Państwo pytania chętnie na nie odpowiemy. Prosimy o kontakt telefoniczny: (22) 509-86-70 lub na adres e-mail: edi@edi.edu.pl

EDI życzy powodzenia!

 

Ulotka informacyjna - konkurs PINGWIN

Ulotka informacyjna - konkurs PANDA

 

Zakres tematyczny - PINGWIN

 

Klasa IV szkoły podstawowej

Test może mieć charakter wieloprzedmiotowy i może być powiązany z innymi przedmiotami takimi jak historia, matematyka, technika i inne.
1. Zakres treści programowych z I etapu kształcenia.
2. Obowiązujące treści z klasy IV:

  • Orientacja w terenie:
     - przebieg linii widnokręgu, kierunki główne,
     - różnice między planem a mapą,
     - zależność między wysokością Słońca a długością i kierunkiem cienia.
  • Pogoda, składniki pogody, obserwacje pogody:
     - pomiar składników pogody, właściwe jednostki,    
     - składniki pogody, analiza wyników oraz zależności między nimi,
     - cechy pogody w różnych porach roku.
  • Budowa komórkowa organizmów.
  • Hierarchiczna budowa organizmów wielokomórkowych: komórka, tkanka, narząd, organizm.
  • Czynności życiowe organizmów.
  • Podział organizmów na pięć królestw.
  • Organizmy samożywne lub cudzożywne.
  • Sposób wytwarzania pokarmu przez rośliny.
  • Roślinożercy.
  • Zwierzęta mięsożerne: drapieżniki i padlinożercy.
  • Wszystkożercy.
  • Przykłady organizmów odżywiających się szczątkami glebowymi.
  • Pasożyty.
  • Przystosowania zwierząt do pobierania pokarmu.
  • Zależności pokarmowe.
  • Producenci i konsumenci.
  • Ogniwa łańcucha pokarmowego.
  • Rola destruentów.
  • Sieć pokarmowa.
  • Sposoby obrony przed naturalnymi wrogami.

 

 

Zakres tematyczny - PANDA

 

Klasa IV szkoły podstawowej
Test może mieć charakter wieloprzedmiotowy i może być powiązany z innymi przedmiotami takimi jak historia, matematyka, technika i inne.
1. Zakres treści programowych z I etapu kształcenia.
2. Pogoda, składniki pogody, obserwacje pogody:

  • składniki pogody i nazwy przyrządów służących do ich pomiaru (temperatura powietrza, zachmurzenie, opady i osady atmosferyczne, ciśnienie atmosferyczne, kierunek wiatru),
  • przykłady opadów i osadów atmosferycznych oraz ich stan skupienia,
  • cechy pogody w różnych porach roku.

3. Ja i moje ciało:

  • układy budujące organizm człowieka: układ kostny, oddechowy, pokarmowy, krwionośny, rozrodczy, nerwowy; ich podstawowe funkcje,
  • podstawowe zasady dbałości o ciało i otoczenie.

4. Ja i moje otoczenie:

  • rodzaje wypoczynku i zasady bezpieczeństwa z nimi związane,
  • przykłady przedmiotów wykonanych z substancji sprężystych, kruchych i plastycznych i ich zastosowanie,
  • zasady zachowania się i udzielania pierwszej pomocy w wypadku ugryzienia, użądlenia, uszkodzeń skóry oraz spożycia lub kontaktu z roślinami trującymi,
  • uzależnienia, przykłady i ich konsekwencje.

5. Środowisko przyrodnicze najbliższej okolicy:

  • wody stojące i płynące (naturalne i sztuczne) i ich nazwy,
  • rozpoznaje pospolite grzyby jadalne i trujące, opisuje znaczenie grzybów w przyrodzie i życiu człowieka,
  • określa warunki życia w wodzie (nasłonecznienie, zawartość tlenu, opór wody).

6. Środowisko antropogeniczne i krajobraz najbliższej okolicy szkoły:

  • zależności między składnikami środowiskami przyrodniczego i antropogenicznego,
  • elementy dawnego krajobrazu (miejskiego i wiejskiego), np. na podstawie starych fotografii,
  • pochodzenie nazw miejscowości,
  • obszary chronione, pomniki przyrody, obiekty zabytkowe - potrzeba ich ochrony.


Logowanie

    Pamiętaj mnie     Przypomnieć login?   Zarejestruj się  

Subskrypcja
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o nowościach, wpisz swój adres email

logoCSE



 

Ta strona używa plików Cookies oraz działa zgodnie z Polityką prywatności.