strona główna
ZGŁOSZENIE ZGŁOSZENIE
EDI zaprasza do wzięcia udziału w konkursie PINGWIN. Nie zwlekaj! zgłoś szkołę jak najszybciej. Pomoże Ci w tym formularz zgłoszeniowy.
Matematyka Język polski Język angielski Język niemiecki Język hiszpański Historia
Biologia Fizyka Geografia Chemia Przyroda Co? Gdzie? Kiedy?

EDI gorąco wita i serdecznie zaprasza wszystkich głodnych wiedzy uczniów oraz ich nauczycieli na pierwsze edycje konkursów Pingwin i Panda z języka hiszpańskiego. Konkursy o różnym stopniu trudności przeznaczone są dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej (Pingwin i Panda).

Konkursy z języka hiszpańskiego odbędą się: 26.11.2020 r. - Pingwin i 22.04.2021 r. - Panda w szkołach, które terminowo dokonały zgłoszenia. Godzinę rozpoczęcia ustala szkolny koordynator konkursu. Każdy konkurs trwa 45 minut + 10 minut na sprawy organizacyjne. Materiały niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia konkursu otrzymają Państwo drogą pocztową na około tydzień przed konkursem (w wypadku nie otrzymania materiałów prosimy o kontakt telefoniczny 22 509-86-70). W przesyłce znajdą Państwo:

  • testy,
  • karty odpowiedzi,
  • druk protokołu z instrukcją przeprowadzenia konkursu,
  • druk wpłaty,
  • kopertę zwrotną.

Konkursy z języka hiszpańskiego przeprowadzane są w formie testów jednokrotnego wyboru. Każdy test to 30 pytań z czterema wariantami odpowiedzi. Wybraną przez siebie odpowiedź uczeń zakreśla zamalowując czarnym lub niebieskim długopisem odpowiednie pole. Za odpowiedź prawidłową uczeń otrzymuje +1 punkt, odpowiedź nieprawidłowa to -1 punkt, a przy braku odpowiedzi punktów 0. Dla najlepszych uczniów EDI przygotował atrakcyjne nagrody.

Jeżeli mają Państwo pytania chętnie odpowiemy. Prosimy o kontakt telefoniczny: (22) 509-86-70 lub na adres e-mail: edi@edi.edu.pl

EDI życzy powodzenia!

 

Zakres tematyczny - PINGWIN

 

Klasa IV szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • rodzajnik określony w lp. i lmn.
  • zaimek dzierżawczy mi, tu
  • czasowniki nieregularne odmieniane w lp. ser, tener, llamarse
  • pytania z zaimkami cómo, cuántos/as
  • zaimki osobowe: yo, él, ella
  • podstawowe czynności (3 osoba lp.) i polecenia np. escucha, escribe, mira, dibuja, abre, cierra, toca...
  • przeczenie: no

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • powitania i pożegnania
  • przedstawianie siebie i innej osoby (imię, nazwisko, wiek)
  • liczebniki główne 1-20
  • rodzina
  • nazwy krajów hiszpańskojęzycznych
  • dni tygodnia

Klasa V szkoły podstawowej

1. Zakres materiału dla klasy IV szkoły podstawowej.
2. Gramatyka:

  • rodzajnik nieokreślony w lp. i lmn.
  • zaimek dzierżawczy tu
  • liczba mnoga rzeczownika i przymiotnika
  • pytania z zaimkami de qué color, qué, quién, dónde
  • spójniki y, pero
  • zgodność przymiotnika z rzeczownikiem np. una camiseta amarilla
  • czasownik ir i jego odmiana
  • czasownik me gusta/n

3. Funkcje językowe i słownictwo:

  • czynności/polecenia (szczególnie związane z ruchem): camina, corre, nada, salta...
  • wygląd zewnętrzny
  • charakter
  • kolory
  • opis ubioru
  • meble i pokoje
  • opis położenia z użyciem está/hay np. La falda está en el armario. Hay dos pantalones encima de la cama.
  • przybory szkolne
  • części ciała
  • miesiące, daty
  • liczebniki główne 1-100
  • owoce i warzywa
  • pytanie o cenę i podawanie informacji zwrotnej
  • upodobania me gusta/n
  • środki lokomocji np. Yo voy en coche al colegio.

Klasa VI szkoły podstawowej

1. Zakres materiału dla klasy IV, V szkoły podstawowej.
2. Gramatyka:

  • odmiana i znajomość czasowników regularnych w czasie teraźniejszym
  • odmiana i znajomość czasowników zwrotnych w czasie teraźniejszym
  • odmiana i znajomość czasowników acostarse, dormir, querer, preferir, saber, ir, jugar w lp.
  • tworzenie gerundio
  • pytania z zaimkami de dónde, qué hora, a qué hora
  • przyimki miejsca

3. Funkcje językowe i słownictwo:

  • żywność (śniadanie, obiad, kolacja)
  • określanie położenia
  • pory dnia, pory roku
  • element pogody
  • liczby 1-100
  • rozkład dnia np. A las siete me levanto.
  • czas wolny
  • sporty
  • przedmioty szkolne
  • środki lokomocji np. Voy al colegio en coche.
  • zwierzęta domowe i dzikie
  • narodowości, języki, nazwy krajów, flagi
  • tradycje świąteczne związane z Reyes Magos i Navidad
  • opowiadanie o czynnościach wykonywanych w ciągu dnia z uwzględnieniem ich pory np. Desayuno huevos revueltos a las siete y cuarto.
  • pytanie i podawanie godzin
  • omawianie swoich i czyiś upodobań me/te/le gusta/n
  • pytanie o pochodzenie i udzielanie odpowiedzi np. ¿De dónde eres? Soy de Francia.
  • pytanie o znajomość języków obcych i udzielanie ospowiedzi np. ¿Qué idiomas hablas? Yo hablo inglés y un poco de español.
  • opis zwierząt (es, tiene, vive, come, sabe)
  • opisywanie zjawisk pogodowych
  • wakacje
     - opowiadanie co się dzieje na zdjęciach z wakacji

Klasa VII szkoły podstawowej

1. Zakres materiału dla klasy IV, V i VI szkoły podstawowej.
2. Gramatyka:

  • odmiana i znajomość czasowników nieregularnych z wymianą samogłoskową w temacie
  • czasownik ser i jego odmiana
  • tworzenie gerundio
  • omawianie przyszłości za pomocą parafrazy IR+bezokolicznik
  • przysłówki mucho, poco
  • określanie kolejności za pomocą przysłówków primero, luego, después, al final
  • wyrażanie konieczności za pomocą parafrazy TENER QUE + bezokolicznik
  • okoliczniki częstotliwości np. tres veces a la semana
  • pytania z zaimkami cuál, por qué
  • tworzenie Pretérito Perfecto z czasownikami regularnymi i nieregularnymi
  • okoliczniki czasu typu esta semana, este mes, alguna vez oraz recientemente
  • zastosowanie czasownika me duele/n

3. Funkcje językowe i słownictwo:

  • zwierzęta dzikie
  • wakacje/podróże
     - opowiadanie co się dzieje na zdjęciach z wakacji np. Esta buscando conchas en la arena.
     - opowiadanie o mijających wakacjach np. Me he despertado tarde y he ido a la playa.
  • pytanie o pochodzenie i udzielanie odpowiedzi np. ¿De dónde eres? Soy de Francia.
  • miejsca w mieście
  • zwroty związane z określaniem kierunku i miejsca
     - ¿Cómo llego al parque?
     - Sigues todo recto por la calle América, pasas el banco y giras a la derecha
  • przepisy kulinarne
     - Primero lavamos las verduras. Después cortamos los tomates y los pepinos. Al final mezlamos todos los ingredientes.
  • dialog w restauracji
  • liczebniki 1-1000
  • obowiązki
  • określanie częstotliwości
  • tradycje świąteczne związane z Día de Muertos
  • opisywanie samopoczucia za pomocą wyrażeń z estar i tener np. Tengo hambre y estoy cansado.
  • opisywanie dolegliwości
  • przeprowadzanie rozmowy z lekarzem na temat dolegliwości i okoliczności wypadku

Klasa VIII szkoły podstawowej

1. Zakres materiału dla klasy IV, V, VI i VII szkoły podstawowej.
2. Gramatyka:

  • tryb rozkazujący twierdzący i przeczący w formie tú
  • porównania más/menos... que..., tan/to/ta/s... como...
  • zaimki dopełnienia bliższego i dalszego
  • zdania złożone za pomocą spójników: sin embargo, porque, y por eso, en cambio
  • odmiana czasowników regularnych i nieregularnych ser, ir, estar w pretérito indefinido
  • okoliczniki częstotliwości typu cada tres horas
  • okoliczniki czasu: ayer, la semana pasada, el mes pasado, hace... etc.

3. Funkcje językowe i słownictwo:

  • zdrowie
     - określanie samopoczucia tener, estar, me duele
     - określanie leczenia tener que, deber
  • określanie częstotliwości
  • wyrażanie opinii pienso que, creo que, en mi opinión
  • podróże
     - kupowanie biletu
     - opowiadanie o planach
  • rozmowa z lekarzem
     - określanie samopoczucia tener, estar, me duele
     - określanie leczenia tener que, deber
     - określanie częstotliwości
  • wyrażanie opinii pienso que, creo que, en mi opinión
  • komputer i smartfon
  • opowiadanie o wydarzeniach z przeszłości przy wykorzystaniu tematów: wakacje, podróże, rozkład dnia
  • tradycje świąteczne związane z Año Nuevo

 

 

Zakres tematyczny - PANDA

 

Klasa IV szkoły podstawowej

W przygotowaniu.

 

Klasa V szkoły podstawowej

W przygotowaniu.

 

Klasa VI szkoły podstawowej

W przygotowaniu.

 

Klasa VII szkoły podstawowej

W przygotowaniu.

 

Klasa VIII szkoły podstawowej

W przygotowaniu.

 



Logowanie

    Pamiętaj mnie     Przypomnieć login?   Zarejestruj się  

Subskrypcja
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o nowościach, wpisz swój adres email